کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان برنامه و بودجه کشور:

تقویت سازمان های استانی از اولویت سازمان برنامه و بودجه است

18 خرداد 1401 ساعت 16:18


 
«محمدعلی افتخاری» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان برنامه و بودجه کشور، هجدهم خرداد ماه با حضور در جمع کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شرایط و وضعیت استان تهران با سایر استان ها متفاوت است و حجم کاری و اهمیت آن موجب توجه ویژه به این استان شده است.
وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر حضور میدانی مدیران در استان ها اظهار داشت: در این بازدید ها، ظرفیت ها و کاستی ها مورد بررسی قرار می گیرد و فرصت سوزی های گذشته، جبران می شود.
وی گفت: هدف سازمان برنامه و بودجه، تقویت استان ها به عنوان رکن اصلی برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور است و حضور میدانی، تصمیم گیری را آسان و نظارت را دقیق تر خواهد کرد.
«محمدعلی افتخاری»، انتقال دانش و ایجاد بانک های اطلاعاتی در سازمان ها را ضرور برشمرد و اضافه کرد: بانک ایده و سامانه نظام پیشنهادات به زودی فعال می شود و تمامی استان ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: ساختار سازمانی بعد از سه سال مطالعه، در اردیبهشت ماه سال جاری نهایی شد و با تصویب هیئت دولت به پنج معاونت افزایش می یابد و تعدادی مدیریت نیز افزوده خواهد شد.
وی افزود: سند تحول سازمان برنامه و بودجه نیز در شهریور ماه نهایی و ابلاغ می شود و موضوع توسعه سرمایه انسانی نیز به طور ویژه به آن پرداخته شده است.
وی تشویق کارکنان را منوط به انطباق فعالیت ها با شاخص های نظام ارزیابی عملکرد دانست تا بهره وری افزایش و خدمت مطلوب به مردم در سایه دولت سیزدهم اتفاق بیفتد.
علاءالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برامه ریزی استان تهران نیز گفت: استان تهران در منطقه و خاور میانه از نظر سیاسی و جغرافیایی و با جمعیتی بالغ بر ۱۶ میلیون نفر، دارای موقعیت ویژه ای است.
وی افزود: هم اکنون با ۲۰۲ دستگاه اجرایی ارتباط ‌کاری داریم و امور اداری و استخدامی حدود ۳۶۰ هزار نیروی انسانی (غیر از شهرداری ها) توسط این سازمان انجام می شود.
«ازوجی»، حجم انجام امور عمرانی استان تهران را بیش از سایر استان ها دانست و گفت: با وجود محدودیت ها، روند توسعه ادامه دارد.
وی همچنین یکی از مشکلات اصلی ادارات و سازمان ها را آموزش و تواتمندسازی نیروی انسانی دانست و افزود: با بهره وری سازمانی، توجه به امر آموزش ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.


کد مطلب: 6071

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/gallery/6071/1/تقویت-سازمان-های-استانی-اولویت-برنامه-بودجه

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir