کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بر هوشمندسازی و مدیریت اطلاعات دستگاه های اداری

11 ارديبهشت 1401 ساعت 13:35

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در دیدار با رئیس، معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سامانه های متعدد سازمان اداری و استخدامی کشور تجمیع و یکپارچه خواهد شد تا با دستیابی سریع به داده ها و اطلاعات، سیاستگذای و برنامه ریزی صورت گیرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «میثم لطیفی» اظهار داشت: معاونت هوشمندسازی و الکترونیکی  با بهره گیری از سامانه ای واحد برای بارگذاری وضعیت و میزان حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه ها ایجاد خواهد شد تا موضوع دستمزد کارمندان برای مردم نیز روشن شود.
وی افزود: الگوی جدید نگارش مقررات آغاز شده و از نظرات کارشناسی استان ها با توجه به اقتضائات منطقه ای و بومی برای تدوین این الگو بهره برداری خواهد شد.
وی یادآور شد: مدیریت فضاهای اداری در تهران و استان ها را به صورت جدی پیگیر هستیم تا با کاهش پراکندگی ساختمان های اداری، خدمت‌رسانی  به مردم تسهیل شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور امکان جابجایی نیر‌وی انسانی بین دستگاهی در بودجه امسال را موضوعی بیان کرد که به بهبود عملکرد کارکنان و ایجاد فرصت های جدید خدمت کمک خواهد کرد.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز اظهار داشت: ظرفیت و منابع انسانی در اختیار دستگاه ها تا پنج سال آینده با کاهش شدید مواجه خواهد شد و انتظار داریم این موضوع در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.
وی عدم تناسب ماموریت ها با میزان نیروی انسانی موجود را از جمله مشکلات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانهای کشور بر شمرد و اضافه کرد: استان تهران به عنوان هسته عملکردی کشور با چالش هایی روبرو است که اشتراکات زیادی با سایر استان ها دارد. 
وی پیشنهاد داد تا نشست های کارشناسی  برای بررسی و رفع مشکلات استانها با سازمان اداری و استخدامی کشور به صورت استانی و منطقه ای برگزار تا دغدغه های موجود کاهش و میزان بهره وری دستگاه ها افزایش یابد.
در ابتدای این نشست، «علی شیرین » معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در خصوص ضعف مدیریت تفاوتها در منطقی سازی ساختار و اندازه دولت ، ضعف نظام موجود شایسته گزینی در جذب نیروی انسانی، نا هماهنگی نظام جبران خدمت و مدیریت نگهداشت نیروی انسانی، اثر بخشی پایین برنامه های های توانمندسازی و توسعه منابع انسانی و نا کارآمدی ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی استان، پیشنهاداتی بیان کرد.
 


کد مطلب: 6019

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/gallery/6019/1/تاکید-رئیس-سازمان-اداری-استخدامی-کشور-هوشمندسازی-مدیریت-اطلاعات-دستگاه-های

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir