کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم رونمایی از سند آمایش استان تهران با حضور خبرنگاران عنوان شد

اراده جمعی؛ نیاز امروز برای تحقق سند آمایش تهران

24 خرداد 1400 ساعت 14:13

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در مراسم رونمایی از سند آمایش تهران در جمع خبرنگاران رسانه‌ها، این سند را سندی پویا دانست که برای نگهداری در کتابخانه‌ها تهیه نشده بلکه برای اجرا و اقدام شده تدوین است.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در این مراسم گفت: «سند آمایش استان تهران ماحصل خرد جمعی و نگاه عقلایی جمع کثیری از دانشگاهیان، صاحبنظران و اندیشمندان در این حوزه است که به مرحله اجرا رسیده و اکنون نیازمند همت و اراده جمعی برای تحقق آن توسط همه مسوولان و شهروندان است».
وی ادامه داد: «سند آمایش استان برای نگهداری در کتابخانه‌ها تدوین نشده است بلکه برای اجرا و اقدام تدوین شده و الزامات قانونی برای اجرای این سند مهیا شده است».
شفیعی افزود: «تهران با انفجار جمعیت در پهنه  هشت دهم درصدی از مساحت کشور ایران روبه روست و 20 درصد جمعیت کشور در این پهنه زندگی می‌کنند».

شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: «آینده ایران به تهران وابسته است و راهبرد تمامی معضلات و مشکلات تهران از حاشیه‌نشینی گرفته تا زیست‌محیطی در سند آمایش مدنظر قرار گرفته است».
وی افزود: «تهران به اندازه 15 استان کشور جمعیت در دل خود جا داده و تاکنون 4 استان از تهران جدا شده است».
مهرداد رحمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و یکی از اعضای گروه مشاور مطالعات تدوین آمایش سرزمین استان تهران، نیز در این مراسم ادامه داد: «در تدوین این سند در دام ایده‌آل‌گرایی نیفتادیم و سند منطبق بر رویکردهای نوین عدم قطعیت و پیچیدگی محیطی تدوین شده است».
وی گفت: «انتقال پایتخت در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست اما در شرایط رونق اقتصادی می‌توان به این گزینه فکر کرد».


کد مطلب: 5480

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5480/اراده-جمعی-نیاز-امروز-تحقق-سند-آمایش-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir