کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«کاهش تورم قیمت» املاک مسکونی شهر تهران در آذرماه

21 دی 1399 ساعت 23:04

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از «کاهش تورم قیمت» املاک مسکونی شهر تهران در آذرماه جاری نسبت به آبان‌ماه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر گفت: « بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار عدد شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران در آذرماه جاری نسبت به ماه گذشته «آبان‌ماه»  8.5 درصد کاهش پیدا کرده است ».

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: « عدد تورم نقطه‌ای در آذر‌ماه نسبت به آبان‌ماه به میزان 31.7 درصد کاهش یافته و از عدد  114.7 در آبان‌ماه به عدد 83 رسیده است ».

افشین بیان کرد: « تورم سالانه آذرماه املاک مسکونی شهر تهران با افزایش سه واحد درصدی نسبت به آبان‌ماه به عدد 68.2 درصد رسیده است و به عبارت دیگر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به آذر‌ماه جاری، نسبت به میانگین اعداد شاخص یک سال منتهی به آذر‌ماه سال گذشته به میزان 3.0 واحد درصد افزایش پیدا کرده است ».

وی ادامه داد: « نرخ تورم نقطه‌ای در آذرماه نیز که نشان‌دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به آذرماه سال گذشته است به ۸۳ درصد رسید و با این وصف خریداران یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به آذر‌ماه سال گذشته به میزان ۸۳ درصد بیشتر هزینه پرداخت کردند ».
 
 
 


کد مطلب: 5122

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5122/کاهش-تورم-قیمت-املاک-مسکونی-شهر-تهران-آذرماه

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir