انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران عنوان کرد

لزوم بودجه‌ریزی بر مبنای نتیجه‌محوری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بودجه‌ریزی در دنیای کنونی اقتصاد را بر مبنای نتیجه‌محوری دانست و متذکر شد لازم است ما نیز در این راستا قدم برداریم.
لزوم بودجه‌ریزی بر مبنای نتیجه‌محوری
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علاالدین ازوجی در جلسه با همکاران معاونت هماهنگی برنامه و بودجه با بیان این مطلب گفت: «در پنج حوزه، آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست‌محیطی، تامین مسکن، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده، منابع آب و مدیریت فاضلاب و آسیب‌های اجتماعی و معیشتی در استان تهران با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که لازم است در این حوزه اقدام‌های اساسی صورت گیرد».
وی ادامه داد: «سازمان مدیریت، سازمانی حاکمیتی و سیاستگذار است که می‌تواند سازوکارهای اصلی را تدوین کند و همچون دستگاه‌های اجرایی، مجری اقدامات نیست».
ازوجی با اشاره به اینکه تامین مالی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه با منابع خارج از بودجه دولتی مورد توجه قرار دارد، افزود: «در کنار سرمایه‌گذاری مردمی، شرکت‌های خارجی و ایرانیان صاحب سرمایه خارج از کشور دو ظرفیت ما در این حوزه هستند و در تلاش برای جذب آنان در مکانیزم تامین مالی پروژه‌ها هستیم».
وی بیان‌کرد: «برای تحقق اهداف مورد نظر توسعه لازم است در حوزه اعتبار و تخصیص هماهنگ با استانداری تهران گام برداریم و نقش تصمیم‌سازی خود در دستگاه‌های اجرایی را به خوبی ایفا کنیم».
ازوجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بند (ز) تبصره 8 بودجه خاطرنشان‌کرد: «منابع مالی حاصل از این بند باید در راستای برنامه‌ها و مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هزینه شود و چرخه سیاستگذاری در این حوزه باید منابع را به سمت تحقق اهداف توسعه هدایت کند».
وی ادامه داد: «در پیاده‌سازی تصمیمات گرفته شده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لازم است با دستگاه‌ها همراه شویم تا حوزه پایش اطلاعات عملکردی را خود دستگاه‌ها انجام دهند و سپس ارزیابی عملکرد در حوزه‌های مختلف توسط سازمان مدیریت انجام شود».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خصوص دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سازمان مدیریت مستقر است، بیان کرد: «با تقویت ارتباط با دبیرخانه شورا باید از طریق دبیرخانه در راستای سیاست و اهداف توسعه در استان گام برداریم».
ازوجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد گفت: «اکنون در دنیای اقتصاد بحث بودجه‌ریزی بر مبنای نتیجه‌محوری مطرح است و لازم است ما نیز در این راستا قدم برداریم».
گفتنی است، در این جلسه روسای گروه‌های معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت هر یک به بیان دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود در حوزه کاری پرداختند.
 
https://thmporg.ir/vdcd.x0k2yt0j5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما