انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در جلسه کمیته ساختار نیروی انسانی در سازمان مدیریت انجام شد

بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

در جلسه کمیته ساختار نیروی انسانی در سازمان مدیریت تهران، چالش‌ها و راهکارها در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثاگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی و ثبت اطلاعات پرسنلی دولت در سامانه پاکنا و سایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شهرام عدالتی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در این جلسه گفت: «در کمیته بررسی ساختار نیروی انسانی دو موضوع مهم مورد توجه قرار دارد که نخستین موضوع لزوم ثبت مشخصات پرسنلی در سامانه پاکنا و سامانه سایر و دومین موضوع چالش‌های پیرامون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی است».
وی ادامه داد: «در مورد موضوع نخست و ثبت اطلاعات پرسنلی در سامانه پاکنا، این امر یک تکلیف قانونی است و تخصیص اعتبار دستگاه‌های هزینه‌ای استان به این امر منوط است».
عدالتی افزود: «دستگاه‌های نظارتی پیگیر تکمیل اطلاعات این سامانه‌ها هستند و به‌روزرسانی این اطلاعات نیز باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار داشته باشد».

علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در ادامه این بحث متذکر شد: «در خصوص عملکرد دستگاه‌های هزینه‌ای استان در سامانه پاکنا از 23 دستگاه برای 17 دستگاه اطلاعات ثبت و تائید نهایی شده، چهار دستگاه در دست بررسی است و تنها دو دستگاه هیچ ثبت اطلاعاتی نداشته‌اند».
وی ادامه داد: «از 179 دستگاه غیراستانی نیز تنها اطلاعات چهار دستگاه ثبت اولیه شده و 21 دستگاه تائید نهایی شده که البته برخی از این دستگاه‌ها تابع دستگاه ملی خود می‌باشند و ثبت اطلاعات پرسنلی آنها توسط دستگاه ملی انجام می‌گیرد و لازم است در این خصوص تعیین تکلیف از طرف سازمان اداری و استخدامی انجام شود».
شیرین با اشاره به تعداد شرکت‌ها اضافه کرد: «26 شرکت نیز در استان مشمول این قانون هستند که 26 شرکت تائید نهایی شده‌اند».
وی در خصوص سامانه سایر و ثبت اطلاعات نیروهای ساعتی و شرکتی خاطرنشان‌کرد: «در این حوزه از 23 دستگاه‌های اجرایی هزینه‌ای، 2 دستگاه تائید نهایی انجام شده و اطلاعات 12 دستگاه در دست بررسی است و 9 دستگاه اطلاعات را ارسال نکردند».
شیرین با اشاره به اینکه از 179 دستگاه غیراستانی 141 دستگاه اطلاعاتی ارسال نکردند و 30 دستگاه در دست بررسی است و تنها 8 دستگاه تائید نهایی را دریافت کردند، افزود: «در حوزه شرکت‌ها نیز از 26 شرکت سه شرکت در دست بررسی است و بقیه اطلاعاتی وارد نکرده‌اند و متاسفانه برخی دستگاه‌ها اشراف بر حوزه ارسال مدارک ندارند و به‌صورت ناقص اطلاعات مورد درخواست را وارد می‌کنند که این امر سبب می‌شود تائید نهایی اطلاعات با مشکل روبه‌رو شود».

کوروش لهراسبی رئیس گروه استخدام، حقوق و مزایای سازمان مدیریت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به چالش‌های پیش‌روی تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی گفت: «طبق قوانین در صدور گواهی ایثارگری تنوع وجود دارد و قالب یکسانی در این زمینه تعریف نشده است که این امر ابهاماتی برای تبدیل وضعیت ایثارگران به وجود آورده است».
وی در خصوص تامین اعتبار برای تبدیل وضعیت ایثارگران نیز بیان کرد: «در این حوزه نیز در بخشنامه، اعتبارات هزینه‌ای محل تامین منابع مالی معرفی شده اما دستگاه‌های درآمد–هزینه‌ای و هیات امنایی تکلیفشان مشخص نیست».
لهراسبی درباره شرایط استخدام در دستگاه‌های اجرایی افزود: «درباره شرایط سنی ایثارگران و سابقه بیمه پرداختی نیز اکنون چالش‌هایی وجود دارد که لازم است در خصوص آن راهکار ارائه شود و دستگاه‌ها در خصوص شرایط احراز پست و تبدیل پست کارشناسی به متصدی نیز با چالش روبه‌رو شده‌اند».

فرزانه دهنادی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران نیز در این جلسه با ارائه پیشنهادی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: «اگر بتوانیم در چارچوب قانونی پست‌هایی با کد اختصاصی برای این مشمولین تعریف کنیم با شرایط و ضوابط مخصوص به خود، می‌‎توانیم مشکلاتی که بعضا عدم سنخیت بین تحصیلات و تجارب حرفه‌ای به‌وجود می‌آورد تا حدود زیادی رفع کنیم».

عدالتی در ادامه این بحث اضافه کرد: «این پیشنهاد قابل طرح است و بدون حجیم کردن دولت می‌توانیم چالش‌های این حوزه را نیز رفع کنیم».
وی در پایان تاکید کرد: «روسای دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند تامین مالی برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر خود داشته باشند موظف به این امر هستند و دستگاه‌هایی که بار مالی زیادی در صورت تبدیل وضعیت متحمل می‌شوند، با ارائه مستندات پیگیری از طریق این سازمان برای تامین منابع مالی صورت می‌گیرد».
  
 
 
https://thmporg.ir/vdci.3awct1ayqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما