انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: براي تحقق رشد اقتصادي كه از اهداف كلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شود و بر اساس همين شاخص‌ها برنامه‌ريزي و سياستگذاري شود.
دستگاه‌ها بايد در قبال دريافت بودجه پاسخگو باشند/ ادامه روند فعلي بودجه امكان‌پذير نيست
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و به نقل از مركز اطلاع‌‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه، نوزدهمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور، با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه، مشاور عالي رئيس مجلس شوراي اسلامي، جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي ستاد، مشاورين و رؤساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌‌ها، با موضوع جايگاه استان‌ها و شهرستان‌ها براي تحقق رشد اقتصادي مدنظر و برنامه محور بودن بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد. 
دكتر سيدمسعود ميركاظمي با اشاره به اهداف و سياست‌هاي كلان بودجه ۱۴۰۱ تصريح كرد: «تحقق رشد اقتصادي، برنامه محور بودن و ساماندهي رديف‌هاي بودجه محور اصلي بودجه ۱۴۰۱ است لذا براي تحقق اين مهم، بودجه بايد ساده، قابل اندازه‌گيري و قابل نظارت باشد».
معاون رئيس جمهور با بيان اينكه با نگاه اجمالي به بودجه سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كسي در قبال مسئوليت‌ها پاسخگو نيست، خاطرنشان‌كرد: «يكي از اهداف اصلي از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ اين است كه روند گذشته تداوم نداشته باشد و جداول و توافقنامه‌ها به اين گونه‌اي تنظيم شود كه استان‌ها و دستگاه‌ها در برابر منابع و اختيارات پاسخگو باشند». 
دكتر مير كاظمي تاكيد كرد: «هدف از ساماندهي رديف‌هاي بودجه و محدود كردن تعداد دستگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ اين است كه هر موضوعي يك مسئول داشته باشد تا در برابر سياست‌ها و برنامه‌هاي كلان پاسخگو باشد و سياست‌هاي كلان دولت در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ساير حوزه‌ها با نظارت دقيق، علمي و كارشناسي رو به جلو حركت كند و اهداف و سياست‌هاي كلان اقتصادي فراموش نشود».
وي با عنوان اينكه تحقق رشد اقتصادي از الزامات مهم و اساسي است، يادآور شد: «براي تحقق رشد اقتصادي كه از اهداف كلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شود و براساس همين شاخص‌ها برنامه‌ريزي و سياستگذاري شود».
دكتر ميركاظمي با اشاره به نقش استان‌‎ها و شهرستان‌ها در بودجه ۱۴۰۱ افزود: «استان‌ها و شهرستان‌ها در خلق منابع مشاركت جدي داشته باشند در مقابل مشوق‌هايي در نظر گرفته شود و سازمان برنامه و بودجه در قبال مشوق‌هايي كه در نظر مي‌گيرد مسئول و پاسخگو خواهد بود».
رييس سازمان برنامه و بودجه با تشكر از كارشناسان سازمان برنامه و بودجه، معاونين، مركز آمار و رؤساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها، خاطرنشان كرد: «اصلاح ساختار بودجه كاري سخت و زمانبر است و اين مهم با رويكرد جديد، كار كارشناسي و علمي قابل تحقق است و بودجه ۱۴۰۱ با اصلاحات ساختاري تا ۱۵ آذر به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود».
گفتني است، در نوزدهمين جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ معاونين، كارشناسان، رؤساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌‌ها و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نقطه‌نظرات خود را درباره بودجه مطرح كردند.
 
https://thmporg.ir/vdci.zawct1ay5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما