انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در مراسم تقدیر از همکاران معاونت آمار در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد

وظایف آماری فراتر از یک استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، حجم فعالیت‌ها و اقدامات آماری انجام شده در استان تهران را فراتر از وظایف آماری یک استان دانست و خواستار ارتقای ساختار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران شد.
وظایف آماری فراتر از یک استان
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در مراسم تقدیر از همکاران معاونت آمار و اطلاعات در سایر دستگاه‌های اجرایی استان تهران با بیان این مطلب گفت: «شرایط آمارگیری در استان تهران نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت‌تر است و با توجه به جمعیت بالا و تنوع و حجم فعالیت‌ها، گستردگی اقدامات در این استان مشهود است».
وی ادامه داد: «با این وصف مرکز آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به نوعی مرکز آمار دوم در کشور محسوب می‌شود که لازم است از منظر پشتیبانی و برنامه‌ریزی سازوکار متفاوتی برای این استان در نظر گرفته شود چراکه تقویت و ارتقا فعالیت‌ها در این استان تقویت و ارتقا فعالیت‌ها در سایر نقاط کشور را در پی دارد».
شفیعی با بیان اینکه مقوله آمار و برنامه‌ریزی در سلسله مراتب چهار مرحله‌ای دیتا، اطلاعات، دانش و خرد(تصمیم‌گیری) تعریف می‌شود، خاطرنشان‌کرد: «اگر نظام آماری به‌روز و قابل اتکا باشد تصمیمات متقن و با پشتوانه خوبی گرفته می‌شود و از این‌رو در موضوع توسعه‌یافتگی داشتن اطلاعات آماری مقدمه مهمی محسوب می‌شود».
وی افزود: «در موضوع آمار در سال‌های اخیر نظام آماری نوین و آمارهای ثبتی مبنا مورد توجه قرار گرفته که همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ‌سازی مردمی می‌تواند نویدبخش روزهای روشن در آینده برنامه‌ریزی کشور باشد».
شفیعی با اشاره به عملکرد معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: «معاونت آمار و اطلاعات استان تهران هماهنگ با رویکرد کشور و نظام نوین آماری اقدام به فعالیت می‌کند و بیش از 35 طرح آماری که به‌صورت‌های فصلی، ماهانه و پروژه‌ای برگزار می‌شود، موید این موضوع است».
وی خاطرنشان‌کرد: «با توجه به بحث مطرح‌شده در خصوص تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مرکز آمار ایران نیز بحث تغییر ساختار معاونت آمار و اطلاعات را پیگیری کند تا این معاونت به مرکزی مقتدر در حوزه آمار و برنامه‌ریزی مبدل شود».
شفیعی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد سال آینده در چنین روزهایی شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌های آماری باشیم.

جواد حسین‌زاده رئیس مرکز آمار ایران نیز در این مراسم با قدردانی از همکاران در این حوزه گفت: «در دوران کرونا خوشبختانه کشور ما جزو کشورهایی بود که در تولید آمار رسمی توقف نداشت و این امر با همکاری و تلاش همه همکاران در سراسر کشور رقم خورد».
وی بیان کرد: «استان تهران شرایط ویژه‌ای در حوزه آماری دارد و از لحاظ وسعت و حجم کاری متفاوت است و این موضوع مورد توجه قرار دارد».
حسین زاده افزود: «در ارتقای جایگاه مرکز آمار ایران و معاونت‌های آمار در کشور تعامل مشترکی با یکدیگر خواهیم داشت».
 
 
https://thmporg.ir/vdch.znmt23nqxftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما