انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در گفت ‌وگو با خبرگزاری برنا اعلام کرد

سالیانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود

سیر جمعیت به سمت قرچک و شهریار/شناسایی ۸۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد در تهران/ آمار دقیقی از اشتغال در فضای مجازی نداریم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه طبق آخرین بررسی‌ها سالی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان از طریق مهاجرت افزوده می‌شود، گفت: «به شهرهایی همچون قرچک و شهریار مهاجرت‌های زیادی صورت می‌گیرد و تعداد جمعیتی که در این شهرها بیشتر می‌شود ما را در تامین زیرساخت‌های لازم برای شهرها دچار مشکل می‌کند».
سالیانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ، مسعود شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره مخاطرات جمعیتی استان تهران خاطرنشان‌کرد: «طبق آخرین بررسی‌ها جمعیت استان تهران حدود 14 میلیون نفر است و به نظر می‌رسد سالی 200 تا 250 هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود و عمدتا این جمعیت از طریق مهاجرت است چراکه نرخ زاد و ولد در استان تهران پایین است و عمدتا مهاجرت‌ها نیز در شهرهای پیرامونی استان اتفاق می‌افتد».
وی با اشاره به اینکه شهرهای پیرامونی استان تهران مشکلات زیرساختی زیادی دارند، افزود: «عمدتا مهاجرت‌ها از شهرهای دیگر به استان تهران، در شهرهای پیرامونی است و یا به دلیل هزینه‌های بالای شهر تهران مردم به شهرهای پیرامونی سوق داده می‌شوند و در برخی از شهرهای پیرامونی استان تهران نرخ افزایش جمعیت به رقم 8 درصد در سال رسیده که این رقم بالایی است».
هچوم جمعیت به شهرستان‌های قرچک و شهریار
شفیعی ادامه داد: «به شهرهایی همچون قرچک و شهریار مهاجرت‌های زیادی صورت می‌گیرد و به‌عنوان مثال در تامین آب شرب در شهرهای پیرامونی دچار مشکل هستیم و فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود تا آب شرب منطقه تامین شود».
وی درباره محرومیت‌زدایی در استان تهران تصریح کرد: «اعتبار محرومیت‌‎زدایی برای استان حدود 450 میلیارد تومان برای سال 99 بود که این اعتبار ابلاغ شده اما پرداخت نشده و عمدتا در موضوعات آب‌رسانی به روستاها، بهداشت روستایی و راه‌های روستایی مصرف می‌شود».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: «همچنین در زمینه کلاس درس نیز اعتبارات محرومیت‌زدایی اختصاص می‌گیرد چراکه در حوزه کلاس‌های درسی، استان تهران از متوسط کشوری وضعیت نامطلوب‌تری دارد و بیشتر از کلاس‌های درسی در تهران دانش آموز داریم».
شفیعی با بیان اینکه سرانه‌ تعداد خانه‌های بهداشت به ازای جمعیت ساکن در استان کمتر است، اضافه کرد: «دچار کمبود در بخش درمان و تخت‌های بیمارستانی در استان هستیم و فقط تعداد افراد ساکن استان در درمان را مدنظر قرار می‌دهیم درحالی که بسیاری از افراد از شهرهای دیگر برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره کمک‌های دولت به مسائل زیرساختی استان تهران، گفت: «عموما شهرداری‌ها از منابع درآمدی خود باید شهر را اداره کنند و شهرداری تهران نیز منابعی را در اختیار دارد اما به دلیل اینکه بارگذاری جمعیت در تهران داریم که ناشی از مهاجرت‌هاست و موضوع پایتخت بودن شهر تهران نیز انتظاراتی را ایجاد می‌کند دولت از شهرداری تهران حمایت می‌کند و در حوزه حمل و نقل عمومی کمک‌هایی از سوی دولت انجام شده است».
وی با بیان اینکه رویکرد ما این است که طرح‌ها و پروژه‌هایی که جنبه اقتصادی دارند از طریق واگذاری به بخش خصوصی و نهادهای عمومی دولتی به اجرا برسانیم، افزود: «به دنبال این هستیم که منابع دولتی را صرف مواردی کنیم که جنبه اجتماعی دارد و این امر تلاش بیشتر مسئولان شهری را نیز می‌طلبد».
موفقیتی در فروش اموال مازاد حاصل نشد
شفیعی درباره اموال مازاد در استان تهران نیز گفت: «سال گذشته اموال مازادی که شناسایی کردیم نزدیک به 800 میلیارد تومان بود که فقط در یک مرحله این اموال که در دست دستگاه‌های اجرایی بود، شناسایی شد و برآورد ما این است که به مراتب این اموال مازاد بیشتر است. در فروش و واگذاری این اموال موفقیتی حاصل نشد و قرار شد امسال تلاش‌های بیشتری صورت گیرد که این اموال راکد را واگذار کنیم تا برای آبادی استان از آن استفاده کنیم».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره آمار اشتغال در فضای مجازی اظهارداشت: «درباره آمار اشتغال در فضای مجازی، آمار مستندی وجود ندارد که همین مسئله یکی از چالش‌های ماست که اگر آمار مستندی ارائه شود این موضوع بهتر راهبری می‌شود و علت آن این است که این نوع کسب و کارها متفاوت از فضای واقعی هستند و ویژگی‌های یک شغل در فضای مجازی که بتوانیم آن را رصد کنیم در کشور ما شکل نگرفته است».
 
 
https://thmporg.ir/vdch.-nmt23n-wftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما