انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبرداد

پرواز قیمت نهاده‌های ساختمانی در بهار ۱۴۰۰

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تورم نقطه به نقطه ۱۰۰/۷ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسكونی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۰ خبرداد.
عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر گفت: «تورم نقطه به نقطه قیمت نهاده‌های ساختمانی مسکونی شهر تهران در بهار سال 1400 نسبت به بهار سال 1399، 100.7 درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل زمستان، 3/5 واحد درصد افزایش داشته است».
 وی افزود: «طرح آمارگیری از قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسكونی شهر تهران از سال 1390 با هدف محاسبه تغییرات فصلی و سالانه شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌‎های مسكونی در سطح شهر تهران به‌صورت فصلی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اجرا و نتایج آن توسط مرکز آمار ایران بر سال پایه 1390 انتشار می‌یابد».
افشین خاطرنشان‌کرد: «در بهار سال 1400 این طرح آمارگیری با مراجعه به 822 کارگاه در سطح شهر تهران و جمع‌آوری 3800  قلم اطلاعات انجام شده است که خلاصه نتایج آن در ادامه اعلام می‌شود».
   وی در خصوص تورم سالانه قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسكونی شهر تهران در بهار سال 1400 افزود: «تورم سالانه بهار امسال، معادل 93/5 درصد بوده كه نسبت به همین اطلاع در فصل قبل 17/1 واحد درصد افزایش یافته است».
افشین در خصوص میزان تورم فصلی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسكونی شهر تهران در بهار سال 1400 نیز بیان کرد: «این میزان تورم معادل 19/4 درصد بوده است كه در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل 13/3 واحد درصد افزایش داشته است».
لازم به ذکر است، اطلاعات تفضیلی این طرح در سامانه اطلاعات آماری استان تهران به آدرس amar.thmporg.ir  در دسترس است.
 
 
                                                                                                          
 
 
 
                                                                                                                     
 
 
https://thmporg.ir/vdcd.90k2yt09ka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما