انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۱
plusresetminus
با رفع موانع و همکاری دستگاه‌های ذیربط

انتقال آب از سد نمرود به شهرک صنعتی فیروزکوه تسریع می‌شود

به‌منظور پیگیری انتقال آب از سد نمرود به شهرک صنعتی فیروزکوه، جلسه‌ای با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه و نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط در سالن جلسات سازمان مدیریت برگزار شد.
انتقال آب از سد نمرود به شهرک صنعتی فیروزکوه تسریع می‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه در این جلسه گفت: «طبق سند آمایش سرزمینی استان تهران، فیروزکوه جزو مطلوبترین فضاها برای ساخت شهرک صنعتی در استان تهران معرفی شده و برای تحقق این سند و کاستن از حجم فعالیت‌ها در پایتخت و شهرستان‌های نزدیک به مرکز لازم است موانع بر سر راه انتقال آب به شهرک صنعتی رفع شود».
وی افزود: «طبق مطالعات مقررشده آب سد نمرود از رود محلی در این منطقه به شهرک منتقل شود که در این‌صورت وارد حریم لوله‌های گاز هم خواهیم شد و لازم است با اداره گاز شهرستان نیز هماهنگی صورت گیرد».

شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه متذکر شد: «آینده شهرستان فیروزکوه به بخش‌های صنعت و گردشگری پیوند خورده است و رشد این منطقه با توجه به سند آمایش در این بخش‌ها خواهد بود».
وی افزود: «در خصوص تامین آب از سد نمرود لازم است از هم‌اکنون مطالعات بر روی فاضلاب و پساب‌های ایجادشده در منطقه نیز انجام پذیرد تا با دید جامع در این خصوص گام برداریم».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در ادامه جلسه با اشاره به عنصر زمان در اجرای این پروژه گفت: «با اطلاعات و منابعی که اکنون در دسترس داریم باید سریعا به تصمیم نهایی برسیم و دقیقا مشخص شود که کدام مسیر برای انتقال آب سد به شهرک صنعتی مورد تایید است و مکاتبات با شرکت گاز و سایر دستگاه‌ها صورت پذیرد».
شفیعی خاطرنشان کرد: «بستری که برای انتقال به شهرک صنعتی تعریف می‌شود برای کشاورزی نیز هم اکنون مورد مطالعه قرار گیرد که امکان استفاده از مسیر یکسان وجود دارد یا باید از منطقه دیگری برای کشاورزی منطقه آب تامین شود».
وی در خصوص بحث‌های مطرح‌شده در خصوص معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی فیروزکوه بیان کرد: «با توجه به مسافت فیروزکوه تا مرکز استان و رفع موانع پیش‌ روی سرمایه‌گذاری تلاش خواهیم کرد این مزیت‌ها در منطقه فیروزکوه ایجاد شود».
شفیعی گفت: «ارائه اطلاعات به سرمایه‌گذاران در خصوص چگونگی بهره‌مندی از معافیت مالیاتی و... می‌تواند در شفاف‌سازی مسیر برای سرمایه‌گذاران موثر باشد».
وی در پایان جلسه اظهارداشت: «تا زمان نهایی‌شدن این طرح هر هفته جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار می‌شود».
 
 
 
https://thmporg.ir/vdcf.tdtiw6dvcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما