انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد:«نرخ تورم نقطه‌‎ای در استان تهران به عدد ۴۲.۶ درصد رسیده است».
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر گفت:«نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در اردیبهشت ماه 1400 در مقایسه با اردیبهشت ماه 99به عدد 42.6 درصد رسیده است و به این ترتیب خانوارهای استان تهران در اردیبهشت 1400به‌طور میانگین 42.6 درصد بیشتر از اردیبهشت 1399 برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده­‌اند.
وی افزود:«نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز با کاهش 0.1  واحد درصدی به 60.6 درصد و گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات با کاهش 4.2 واحد درصدی به 37.6 درصد رسید».
افشین گفت:«بیشترین نرخ تورم نقطه‌ای در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات مربوط به گروه‌های روغن و چربی‌ها ، ماهی‌ها و صدف‌داران و چای،قهوه،کاکائو،نوشابه و آب‌میوه (نوشابه‌های غیرالکلی) مشاهده می‌شود طوری‌که تورم نقطه‌ای در گروه روغن و چربی‌ها برابر 86.3 درصد، گروه ماهی‌ها و صدف‌داران برابر 82.0 درصد و گروه چای،قهوه،کاکائو،نوشابه و آب‌میوه ( نوشابه‌های غیرالکلی)  برابر 78.7 درصد بوده است».
کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:«نرخ تورم ماهانه اردیبهشت 1400  که نشان‌دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به فروردین 1400 است، در استان تهران به 0.9درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل 0.8 واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیر خوراکی و خدمات به ترتیب 0.5- درصد و 1.3 درصد بوده است».
افشین ادامه داد:«در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به ترتیب مربوط به گروه‌های «چای ، قهوه ، کاکائو ، نوشابه و آبمیوه (نوشابه های غیر الکلی)» با 5.8 درصد، گروه « شکر ، مربا ، عسل و شکلات و شیرینی (قندو شکر و شیرینی ها)» با 4.6 درصد و «نان و غلات» با 3.4  درصد افزایش است».
همچنین گروه‌‌های «میوه و خشکبار» و «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» (مرغ ماشینی)  نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.
افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای استان
افشین افزود:«نرخ تورم سالانه اردیبهشت 1400 برای خانوارهای استان تهران نیز به 40.0 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، 1.4 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد و منظور از نرخ تورم سالانه درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است».
وی ادامه داد:«نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی استان نیز به ترتیب 40.0 درصد و 43.2 درصد است که برای خانوارهای شهری 1.4  واحد و برای خانوارهای روستایی 2.6  واحد درصد افزایش داشته است».
 
 
https://thmporg.ir/vdci.wawct1a5pbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما