انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس گروه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از حذف بخاری گازی و نفتی از مدارس استان تهران با صرف اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، حشمت‌اله سلیمانی با بیان این مطلب گفت:«در سال تحصیلی 1400-1399 حدود 2میلیون و 121 هزار دانش‌آموز در مدارس استان تهران ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 836 هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و 285 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند».
وی با اشاره به تعداد مدارس در سطح استان تهران افزود:«از مجموع 7 هزار و 988 مدرسه فعال در استان تهران در این سال تحصیلی5 هزار و 421 مدرسه دولتی و 2هزار و 567 مدرسه غیردولتی بوده‌اند».
سلیمانی ادامه داد:«از 75 هزار و 706 کلاس موجود در استان تهران،57 هزار و 625 کلاس در مدارس دولتی و 18 هزار و 81 کلاس در مدارس غیردولتی است».
وی با اشاره به تراکم تعداد دانش‌آموزان در استان تهران گفت:« در سال تحصیلی جاری متوسط تراکم تعداد دانش‌آموز در هرکلاس دایر در استان تهران 31.9 بوده است که بیشترین تراکم دانش‌آموز مربوط به منطقه 4 شهر تهران و کمترین تراکم دانش‌آموز مربوط به شهرستان فیروزکوه است».
رئیس گروه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«در شهر تهران بیشترین تراکم تعداد دانش‌آموز در هر کلاس دایر در منطقه 4 شهرداری و کمترین تراکم مربوط به منطقه 6 شهرداری تهران است».
سلیمانی با بیان اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده استان تهران گفت:«از سال آغاز این طرح در سال 85 تا کنون 14 هزار و 278 کلاس فرسوده تخریب شده که تاکنون 6 هزار و 132کلاس تحویل آموزش و پرورش استان شده و نشان دهنده تحقق 41 درصدی تعهدات انجام شده است».
وی در زمینه مقاوم‌سازی مدارس استان نیز خاطرنشان‌کرد:«از 19 هزار و 413 کلاسی که برای مقاوم‌سازی در نظر گرفته شده بود، 5 هزار و 101 کلاس تحویل داده شده که نشان دهنده تحقق 30درصدی تعهد انجام شده است و درصد باقی‌مانده نیز در حال انجام است».
سلیمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان تهران گفت:«از سال 92 تاکنون با صرف اعتبار بیش از 900میلیارد ریال نسبت به حذف بخاری گازی از 5 هزار و 846 کلاس در استان تهران اقدام شده اما با این وجود تعداد قابل توجهی از کلاس‌های سطح استان سیستم گرمایشی مستهلکی دارند که نیازمند استاندارد‌سازی است».
وی ادامه داد:«در راستای بند (ه) تبصره 1 قانون بودجه سال 99 کل کشور 460 میلیارد ریال نیز برای استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی مدارس استان اختصاص یافته است».
سلیمانی گفت:«به‌منظور جبران عقب‌ماندگی استان تهران در شاخص تراکم، طرح ساخت 12 هزار کلاس در سطح استان از سال 97 کلید خورده است که تا پایان سال 98،حدود 2هزار و 88 کلاس از تعهد انجام شده به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال 1401 بتوانیم همه تعهد انجام شده را محقق کنیم».
 
 
 
 
 
https://thmporg.ir/vdcd.n0k2yt0ska26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما