انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استاندار تهران با توجه به آمادگی برای واکسیناسیون در استان تهران خواستار تشکیل کمیته واکسیناسیون استان ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران شد.
لزوم تشکیل کمیته واکسیناسیون در سطح استان تهران
 به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ به دلیل افزایش تجربه و ارتقای کیفیت مراقبت در کادر درمان و همچنین اثربخشی داروها شاهد بهبود شرایط هستیم، گفت:‌«در سال‌جاری ۴.۵ درصد بستری‌ها منجر به فوت می‌شود در حالی‌که در سال گذشته حدود ۱۱ درصد بستری‌ها فوت می‌کردند».
وی با اشاره به لزوم تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت تأکید کرد:«ورود نیروهای جدید به بدنه زمانبر خواهد بود؛ از این‌رو درخواست ما با توجه به حجم سختی کار در دانشگاه‌های علوم پزشکی تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت است و باید بازنشستگی تمام نیروهای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور و به‌ویژه استان تهران تمدید شود».
استاندار تهران ادامه داد:«با توجه به لزوم آمادگی برای واکسیناسیون در استان تهران ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران باید کمیته واکسیناسیون شکل بگیرد تا مکان‌های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تأمین شود».
محسنی بندپی بیان کرد:«فرمانداران در سراسر شهرستان‌های استان تهران موظف هستند متناظر این کمیته را در سطح شهرستان خود تشکیل دهند».
استاندار تهران اظهار داشت:«در استان تهران یک و نیم میلیون نفر جمعیت بالای ۶۰ سال داریم که تزریق واکسن برای آن‌ها باید در دو دُز انجام شود و باید تمهیدات ویژه‌‎ای در سطح استان تهران از طریق کمیته واکسیناسیون برای در نظر گرفتن مکان‌های تزریق واکسن اتخاذ شود».
وی ادامه داد:«در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های دولتی برای بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده که این به معنای کاهش چشمگیر درآمد آن‌هاست و لازم است در رابطه با پرداخت نقدی توسط بیمه‌ها اقدام موثری صورت بگیرد».
 
https://thmporg.ir/vdcf.cdtiw6dmcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما