انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت خبرداد

سهم ۲۰ درصدی استان تهران در صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از صدور یک هزار و ۷۵ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری در این مرکز طی سال گذشته خبر داد.
سهم ۲۰ درصدی استان تهران در صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری
به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان تهران،پرویز قوامی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: «در سال 98؛ 895  گواهینامه‌ صلاحیت پیمانکاری صادر شد که این رقم در سال گذشته به یک هزار و 75 گواهینامه افزایش یافته و نشان‎‌دهنده سهم 20 درصدی استان تهران در صدور گواهینامه‌های صلاحیت پیمانکاری است و در سال 1400 نیز همین حجم فعالیت پیش‌بینی می‌شود».
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این نظام افزود: «به منظور تخصصی و متمرکزکردن اجرای پروژه در دستگاه‌های تخصصی با بررسی و حذف دستگاه‌های غیرمجری از اجرای پروژه‌های عمرانی، 16 دستگاه از اجرای پروژه منع شدند».
وی با بیان اجرای فرآیند BIM در پروژه‌های عمرانی استان خاطرنشان‌ کرد: «این فرآیند با هدف کاهش هزینه، زمان تاخیرات و افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها و تحقق اهداف نظام فنی و اجرایی انجام شده است که در این راستا سند چشم انداز و برنامه بلند مدت پیاده سازی BIM در استان تهران و دستورالعمل اجرایی پیاده‌سازی این فرآیند در پروژه‌های عمرانی نیز تهیه و تدوین شده است که در سال گذشته به اتمام رسید و به‌زودی رونمایی می‌شود».
قوامی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج ضوابط و مقررات فنی و اجرایی کشور بیان کرد: «این اقدام با برگزاری سالانه حدود 7 هزار نفر- ساعت دوره آموزشی برای ناظران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت و انتظار می‌رود این آمار در سال جاری تا دو برابر رشد یابد».
به گفته وی، بررسی و ارزیابی کیفیت ساخت‌وسازهای شهری و عملکرد شهرداری‌های استان و میزان تحقق و انطباق آن با طرح‌های توسعه و جامع شهری و پیاده‌سازی نظام فنی و اجرایی یکپارچه در سطح استان و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر اقدامات نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران است.
 
 
https://thmporg.ir/vdcf.tdtiw6dmygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما