انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خصوص پروژه‌های عمرانی مهم به سرانجام رسیده در استان تهران سخن گفت.
آزادراه غدیر، شاهراه اتصال به ترانزیت آسیایی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شهرام عدالتی با اشاره به افتتاح آزادراه غدیر که بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و کریدور ترانزیت آسیایی است،گفت:«افتتاح این آزادراه موجب تسهیل تردد خودروهایی می‌شود که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از استان تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند».
وی ادامه داد:«این آزادراه یکی از پروژه‌های مهم کشور است که در زمان‌بندی فشرده با سرمایه‌گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در 5 سال گذشته در دولت تدبیر و امید اجراشده است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان‌کرد:«آزادراه غدیر با کاهش 60 کیلومتری مسیر، زمان سفر برای خودروهای سبک را 90 دقیقه و خودروهای نیمه سنگین را تا  110 دقیقه کاهش داده است».
 عدالتی افزود:«پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این طرح مصرف بنزین 700 میلیون لیتر و گازوییل یکهزار و600 میلیون لیتر در دوره بیست‌ساله
کاهش ‌یابد و به تبع آن آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز 5.4 میلیون تن کاهش خواهد یافت».
وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی به سرانجام رسیده در سال گذشته گفت:«تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام با سرمایه‌گذاری معادل 174 میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی(IDB)به همراه  4 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب آن به ظرفیت 526 هزار مکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل 5/3 میلیون نفر سال گذشته به بهره‌برداری رسید».
عدالتی افزود:«تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس نیز با سرمایه‌گذاری معادل یکهزار و 200میلیارد ریال به همراه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت بیست و چهار متر مکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل 125 هزار نفر در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و با توجه به بهره‌برداری مدول اول در دولت یازدهم، مجموع ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس به 250 هزار نفر ارتقا یافت».
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خصوص آب‌رسانی به شهر تهران نیز خاطرنشان کرد:«آب‌رسانی به کلانشهر تهران از سد تنظیمی کرج با سرمایه‌گذاری انجام‌شده معادل 4هزارو 700 میلیارد تومان انجام شد و با  ظرفیت تولید 340 میلیون مترمکعب آب در سال به بهره‌برداری رسید».
 
https://thmporg.ir/vdcg.t9nrak9wwpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما