انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نگاه یکسان بودجه‌ای به همه کلانشهرهای کشور را با وجود تفاوت‌های بنیادین هزینه‌ای به دور از اصل عدالت‎‌محوری دانست.
عکس تزیینی است
عکس تزیینی است
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در حاشیه برگزاری وبینار قانون بودجه سال 1400 در جمع همکاران معاونت هماهنگی برنامه و بودجه با بیان اینکه قانون بودجه سال 1400؛ نقشه راه کشور در سال‌جاری است،گفت:«شناخت ظرفیت‌های قانونی در برهه کنونی در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه بسیار حائز اهمیت است».
وی افزود:«با نگاه به ظرفیت‌های قانونی باید در پی عادلانه‌ترکردن اعتبارات استانی استان تهران نسبت به دیگر مناطق کشور باشیم».
شفیعی با اشاره به اینکه متاسفانه مولفه‌های اثرگذار در بخش‌های هزینه‌ای، ابلاغی و تخصیصی در تمامی کلان‌شهرهای
کشور یکسان دیده شده است، ادامه داد:«نگاه یکسان به همه کلان‌شهرهای کشور و قرار دادن برخی ردیف‌های اعتباری و بودجه‌ای یکسان برای این کلان‌شهرها عدالت محور نیست».
وی با بیان اینکه متوسط هزینه‌های خانوار در شهر تهران بسیار بیشتر از برخی کلانشهرهاست،گفت:«متاسفانه در نگاه پرداختی برای کارمندان شاغل در دستگاه‌های شهر تهران و کلانشهرها این اقتضائات مورد توجه قرار نمی‌گیرد».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«به مرور زمان باید تغییراتی در این نگاه ایجاد شود و نگاه منطقی‌تر و عادلانه‌تر به این موضوعات شکل گیرد».
شفیعی در پایان خطاب به همکاران معاونت هماهنگی برنامه و بودجه خواستار ارائه نقطه‌نظرات و پیشنهادات آنان در خصوص ضوابط اجرایی قانون بودجه شد و گفت:«مشارکت فعال همکاران در این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز اجرای دقیق و بدون نقص قانون بودجه شود».
 
 
https://thmporg.ir/vdch.znmt23nxqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما