انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از انتشار حساب‌های منطقه‌ای سال ۹۷ خبر داد که طبق آن استان تهران رتبه نخست کشور در محصول ناخالص داخلی (GDP) را کسب کرده است.
عکس تزیینی است
عکس تزیینی است
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر گفت:«هدف اصلی از تهیه حساب‌های منطقه‌ای، محاسبه متغیرهای کلان اقتصادی هر یک از استان‌های کشور در یک سال است که با استفاده از این متغیرها می‌توان وضعیت اقتصادی استان‌ در آن سال و همچنین توان‌ اقتصادی‌ آن را ‌نشان داد».
وی افزود:«محاسبه محصول ناخالص داخلی (GDP) استان، مهم‌ترین کمیت کلان اقتصادی است که از این محاسبات به‌دست می‌آید».
 به گفته افشین محصول ناخالص داخلی استان تهران به قیمت بازار در سال 97 حدود 5 هزارو 407 هزار میلیارد ریال بوده که 25 درصد از محصول ناخالص داخلی کل کشور را تشکیل می ‌دهد».
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به رتبه نخست استان تهران در محصول ناخالص داخلی خاطرنشان کرد:« 74 درصد از ارزش افزوده استان مربوط به بخش خدمات، 24 درصد بخش صنعت و مابقی از بخش کشاورزی است».
وی ادامه داد:«اصول تهیه حساب‌های منطقه‌ای از نقطه‌نظر تعاریف و مفاهیم، طبقه‌بندی‌ها و روش‌های محاسبات همانند حساب‌های ملی منطبق بر راهکارهای ارائه‌شده در دستورالعمل سیستم حساب‌های ملی ( SNA ) است که در قالب 82 بخش اصلی منتشر می‌شود».
لازم به ذکر است، در حال حاضر فایل نهایی حساب‌های منطقه‌ای بر روی سامانه اطلاعات آماری استان در دسترس عموم است.
 
https://thmporg.ir/vdcd.n0k2yt0x9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما