انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران جشنواره استاپ موشن عنوان کرد

تولید محتوای جذاب برگ برنده رسانه‌/ همبستگی برای تولید محتوای فاخر در بستر وب

مسعود شفیعی یکی از رسالت‌های مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران را حمایت از برگزاری برنامه‌های زیرساختی فرهنگی همچون جشنواره بین‌المللی تولید انیمیشن خانگی استاپ موشن دانست.
تولید محتوای جذاب برگ برنده رسانه‌/ همبستگی برای تولید محتوای فاخر در بستر وب
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران جشنواره بین‌المللی تولید انیمیشن خانگی استاپ موشن در خصوص لزوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کشور گفت:«عنوان فضای مجازی در ذهن غیرواقعی بودن را تداعی می‌کند اما این فضا کاملا جدی و اثرگذار در متن زندگی شهروندان است و بسیاری از افراد در سنین متفاوت بسیاری از زمان خود را در این فضا می‌گذرانند».
وی افزود:«همزمان با تلاش برای توسعه و فراهم کردن بستر برای بهره‌مندی همه هموطنان از این فضا باید محتوای متناسب با این فضا نیز تولید شود».
شفیعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مسئولان تولید محتوا برای فضای مجازی است، ادامه داد:«متاسفانه اکنون در زمینه تولید محتوا پیشینه مطلوبی نداریم و محتوای وارداتی در فضای مجازی گسترده است که با اقتضائات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ملت ما تناسب ندارد».
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:«برگزاری چنین جشنواره‌هایی که مساله آن تولید محتوا است، بسیار ارزشمند است و تصور اینکه عنوان این جشنواره خانگی است و می‌توان امور روزمره زندگی را ضبط و انیمیشن تولید کرد، باور غلطی است بلکه باید با تولیدات فاخر محتوای جذاب و اثرگذار تولید شود».
وی افزود:«این جشنواره‌ها
باید حرف برای گفتن داشته باشند و با رعایت استانداردها و مولفه‌های تاثیرگذار در جذابیت دیداری و شنیداری الگوسازی در محتوا و ساختار داشته باشند».
شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر رسالت سازمان مدیریت به لحاظ زیرساختی در اقدامات فرهنگی گفت:«سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران راهبر توسعه در کشور است و تحقق توسعه بدون توجه به زیرساخت‌های فرهنگی ناممکن است؛ بر اساس آخرین مطالعات بر روی رویکردهای توسعه، اکنون توسعه بر مبنای انسانی و مولفه‌های انسانی نشانگر توسعه‌یافتگی یک جامعه است».
وی خاطرنشان‌کرد:«با این نگاه مولفه‌های فرهنگی بسیار مهم است و در کنار آن تبادل محتوا در این فضا نیز اثر بخش است و سازمان مدیریت از برگزاری برنامه‌های زیرساختی فرهنگی حمایت می‌کند».
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه اگر خدمات و مولفه‌های اقتصادی محقق شود اما مبتنی بر فرهنگ نباشد، پایدار نیست،ادامه داد:«به اندازه اهمیت به مولفه‌های اقتصادی باید در حوزه فرهنگی نیز پیشگام باشیم و با انتقال پیام به صورت غیرمستقیم بر مخاطبان خود اثرگذار باشیم».
وی افزود:« با وجود بیماری کرونا و به رسمیت شناختن فضای وب برای آموزش همه اقشار از دانش‌آموزان گرفته تا دانشجویان و تبلیغ به استفاده از این فضا و بسیج همه امکانات برای بهره‌مندی از فضاهای آموزشی در بستر وب باید این همبستگی برای تولید محتوا در بستر وب نیز رخ دهد».
شفیعی با اشاره به برخی سخنان در خصوص محدود کردن دسترسی به فضای وب نیز گفت:«در فضای مجازی تولید محتوای جذاب برگ برنده رسانه هاست و از آنجا که در کشور ما مولفه‌های مذهبی و فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است، لازم است حساسیت‌ها در این راستا به سمت تولید محتوای جذاب و ماندگار حرکت کند».
 
 
https://thmporg.ir/vdce.v8nbjh8wv9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما