انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
با دستور شفیعی برای تدوین موافقت‌نامه با اداره‌ کل راه و شهرسازی استان تهران

چالش شهرستان‌های فاقد مجتمع اداری رفع می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران دستور تدوین موافقت‌نامه با اداره‌ کل راه و شهرسازی استان تهران برای ساخت مجتمع‌های اداری در تمام شهرستان‌های فاقد مجتمع‌ اداری استان تهران را ابلاغ کرد.
چالش شهرستان‌های فاقد مجتمع اداری رفع می‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در نشست مشترک با فرماندار پیشوا و در حضور نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص ساخت مجتمع اداری پیشوا گفت:«متاسفانه بسیاری از شهرستان‌های تازه ‌تاسیس با مشکل عدم وجود مجتمع اداری رو‌به‌رو هستند و با زیرساخت‌های حداقلی در مکان‌های استیجاری و قدیمی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند».
وی افزود:«اگر طرح مدون و مشخصی برای مجتمع اداری پیشوا آماده شود مانعی در تامین اعتبار وجود ندارد، ضمن اینکه اداره جهاد کشاورزی این شهرستان که از ادارات مهم پیشوا است نیز اعلام آمادگی کرده برای ساخت این مجتمع به هر نحو یاری رساند».
شفیعی با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها از نظر تامین زمین در مضیقه هستند، ادامه داد:«خوشبختانه زمین مورد نظر در شهرستان پیشوا در فضایی حدود 4.5 هکتار برای کاربری اداری آماده است و از این منظر پیچیدگی وجود ندارد».
وی با بیان اینکه نخستین اقدام در زمینه ساخت مجتمع اداری تدوین موافقت‌نامه برای طراحی مجتمع اداری پیشوا است، ابراز امیدواری کرد با تدوین موافقت‌نامه با اداره کل راه و شهرسازی و تامین اعتبار مورد نیاز بزودی طرح مطالعاتی این مجتمع انجام و وارد فاز عملیاتی شود.
شفیعی همچنین
خاطر نشان کرد:«از آنجا که چندین شهرستان استان تهران با مشکل عدم وجود مجتمع‌های اداری دست به گریبان هستند،موافقت‌نامه برای ساخت تمام مجتمع‎‌های اداری مورد نیاز در شهرستان‌ها با اداره کل راه و شهرسازی تدوین می‌شود تا یکباره مشکل این شهرستان‌ها رفع شود».
وی ادامه داد:«پیشوا در اولویت نخست برای ساخت مجتمع اداری قرار دارد و ساخت مجتمع اداری یک مساله حاکمیتی است که باید به سرعت این مشکل در شهرستان‌ها رفع شود».
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود:«جدا از منابع عمومی از محل مولدسازی نیز برای ساخت و توسعه مجتمع‌های اداری تخصیص انجام می‌شود».     
لیست ادارات مورد نظر در مجتمع اداری پیشوا اعلام می‌شود
حسین عباسی فرماندار پیشوا نیز در این در نشست مشترک گفت:«یک دهه از زمان شهرستان شدن پیشوا می‌گذرد اما وضعیت سایت اداری این شهرستان نا‌به‌سامان است و در حال حاضر بیشتر ادارات شهرستان در مکان‌های استیجاری یا قدیمی بر جای مانده از دوران بخشداری پیشوا مستقر هستند».
وی افزود:«استقرار ادارات شهرستان در چنین مکان‌هایی علاوه بر اینکه برای کارمندان مشکلاتی به‌وجود آورده بلکه در روند خدمت‌رسانی به مردم نیز اختلال ایجاد کرده است».
فرماندار پیشوا گفت:«بزودی لیست ادارات مورد نظر برای ساخت در مجتمع اداری پیشوا اعلام می‌شود و تقاضا داریم تا پیش از پایان دولت دوازدهم فاز مطالعاتی و ساخت مجتمع اداری شهرستان پیشوا آغاز شود».
شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در پایان این نشست گفت:«بزودی ابلاغ بودجه اولیه برای کلید خوردن برنامه مطالعه و طراحی مجتمع‌های اداری در شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های تازه تاسیس انجام می‌گیرد».
 
https://thmporg.ir/vdcd.50k2yt0xja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما