انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در نخستین جلسه کمیته تخصصی بهره‌وری، خواستار توجه جدی مدیران به اجرای چرخه بهره‌وری و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری شد.
اجرای چرخه بهره‌وری توسط مدیران مورد توجه جدی قرار گیرد
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علی شیرین در جلسه کمیته تخصصی بهره‌وری با بیان این مطلب گفت:«موضوع بهره‌وری از موضوعات بسیار مهم و با سابقه طولانی در سیاست‌های کلان کشور است و در بسیاری از اسناد بالادستی بدان اشاره شده است».
وی افزود:« بهره‌وری در سیاست‌های کلان نظام اداری جزو متغیرهای کلیدی است و بسیاری از سیاست‌ها و شاخص‌ها در راستای ارتقای بهره‌وری است و این موضوع به صورت مستقیم با نام بهره‌وری و غیرمستقیم در ابعاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اشتغال، مسکن، قانون‌های برنامه پنجم و ششم توسعه، قانون خدمات مدیریت کشوری و بودجه سال جاری ذکر شده است و الزامات قانونی در این راستا وجود دارد».
شیرین ادامه داد:«با این وصف بهره‌وری در برنامه‌های توسعه و نظام اداری باید مورد توجه جدی قرار گیرد و 13 گام برای دولت در قانون برنامه ششم توسعه تعیین شده تا به رقم بهره‌وری قابل قبول دست یابیم».
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در راستای بهره‌وری، دستگاه‌های اجرایی باید برای اصلاح ساختار و توسعه منابع انسانی، توسعه دولت الکترونیک و دیگر مواد قانونی گام بردارند،گفت:«سیاست‌ها و خط‌‌مشی کلان بی‌شماری همراه با برنامه‌های‌‎ کلی و آیین‌نامه‌های اجرایی متعدد داریم که متاسفانه به صورت نظام‌مند جهت‌گیری روشنی در راستای ارتقای بهره‌وری در نظام‌های اجرایی و ماموریت‌های سازمانی نشان نمی دهند؛ لازم است در خصوص بهره‌وری برنامه‌های عملیاتی همراه با شاخص ارزیابی برنامه‌ریزی و اجرا شود».
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«در برنامه نهم اصلاح نظام اداری دستگاه‌های اجرایی، 5 اقدام در تحقق برنامه بهبود و ارتقای بهره‌وری مشخص شده است تا به وضع مطلوب برسیم اما دستگاه‌های اجرایی در پی افزایش بودجه و هزینه‌ها هستند و به آثار بهره‌وری توجه جدی نمی‌کنند».
وی با اشاره به چرخه بهره‌وری گفت:«رویکرد این چرخه شناسایی و حل مساله است طوری که بر اساس مسائل پیش آمده هر دستگاه اجرایی راهکاری را انتخاب می‌کند؛ در فرآیند اجرایی بحث بهره‌وری داریم اما نظام مشخص برای سنجش میزان توفیق در اهداف بهره‌وری را نداریم و پراکندگی در اسناد بالادستی مشهود است».
شیرین با بیان اهداف کمیته بهره‌وری ادامه داد:«تبیین راهکارها، تدوین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌های ملی بهره‌وری که به صورت بخشی و فرابخشی ابلاغ می‌گردد و نظارت بر حسن اجرای برش استانی برنامه‌های ملی بهره‌وری و اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تعاملات بین دستگاهی، از مهم‌ترین اهداف این کمیته است».
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:«در استان تهران 65 دستگاه اجرایی از نظر تعداد پست‌های سازمانی در حوزه بهره‌وری بررسی شد و تنها در ساختار سازمانی 7 دستگاه پستی برای کارشناسان بهره‌وری دیده شد که این مساله بیانگر عدم توجه دستگاه‌ها به موضوع بهره‌وری است».
 
 
 
 
 
 
https://thmporg.ir/vdcc.eqpa2bqi4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما