انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشوا عنوان کرد

ساخت مجتمع اداری پیشوا در اولویت/احصای تمامی منابع اعتباری برای توسعه پایدار

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ساخت مجتمع اداری در شهرستان پیشوا را یکی از اولویت‌های این شهرستان به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم و حفظ شأن کارکنان دولت دانست.
ساخت مجتمع اداری پیشوا در اولویت/احصای تمامی منابع اعتباری برای توسعه پایدار
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشوا با بیان این مطلب گفت:«ساخت مجتمع اداری در دستور کار قرار گرفته و فرآیند آن باید به سرعت طی شود، همچنین 59 پروژه در چارچوب قانون بودجه سنواتی در بخش‌های متفاوت در شهرستان پیشوا تعریف شده است که اولویت‌بندی آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد».
 
وی افزود:«برای تامین اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار منابعی همچون اعتبارات استانی، ملی، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و حتی منابعی از سوی درآمدهای قانون هدفمندی رایانه‌ها تعریف شده است که باید احصا شود».
 
شفیعی ادامه داد:«از درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی نیز اعتباراتی در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد که متاسفانه شهرستان پیشوا از آن محروم مانده و پیگیری‌های لازم برای استفاده شهرستان از این اعتبارات انجام می شود».
 
وی گفت:«با توجه به کمبودهای شهرستان پیشوا، دستگاه‌های تخصصی استان باید مشارکت کنند و ضمن برگزاری جلسه مشترک با حضور فرماندار و مسئولان امر، پروژه‌های جدید در قالب کارگروه ماده 23 برای این شهرستان تعریف شود».
 
شفیعی با بیان اینکه در شهرستان پیشوا فعالیت‌های تولیدی قابل توجهی در بخش کشاورزی و دامپروری وجود دارد و باید مسئولیت‌های اجتماعی و زمینه مشارکت مردم برای توسعه فعالیت‌ها تقویت شود که تحقق این مهم نیازمند کارهای ترویجی و آگاهی‌بخشی است، گفت:«برای توانمندی شهرستان از نظر منابع، تمامی ظرفیت‌های موجود در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را به‌کار می‌گیریم تا ضعف و عقب‌ماندگی موجود به حداقل برسد».
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد:«توسعه راه‌های ارتباطی یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان و از پیشران‌های توسعه است که بر همین اساس این موضوع را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم».
 
شفیعی با بیان اینکه در استان تهران معدود شهرستان‌هایی همچون پیشوا وجود دارد که دارای چنین غنای فرهنگی و هویتی باشد، گفت:«شهر پیشوا آنگونه که باید در استان تهران معرفی نشده است که می‌توان با توسعه بوم‌گردی و سوق دادن گردشگران به این سمت، ظرفیت‌های شهرستان را بیش از پیش معرفی و پیشوا را به یک نماد تمدنی تبدیل کرد تا بیانگر پیشینه تاریخ و تمدن استان تهران باشد».
 
وی افزود:«راه‌اندازی روستا بازارها در استان تهران به خصوص مناطقی که قابلیت کشاورزی دارند، یک فرصت محسوب می‌شود و می‌تواند بخش کشاورزی را معرفی و محصول تولیدکنندگان را در اختیار مردم و مصرف‌کننده قرار دهد».
 
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات جمعیتی در استان تهران گفت:«با توجه به مغایرت آمار جمعیتی سرشماری با آمار فعلی و همچنین مدت زمان باقی مانده تا سرشماری ۱۴۰۵ در نظر داریم جمعیت استان تهران را به روش ثبتی مبنا احصا کنیم چرا که استان تهران بیشترین تغییرات جمعیتی را در کشور دارد و بر همین اساس مدل بومی مبتنی بر نظام‌های ثبتی مبنا که نیاز به سرشماری سنتی ندارد به صورت پایلوت کشوری در این استان اجرا می‌شود تا فاصله بین داده‌های رسمی و داده‌های ملموس و واقعی جبران شود».
 
 
 
https://thmporg.ir/vdcd.o0k2yt0xfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما