انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه با مدیران شرکت آب منطقه‌ای تهران از خلق منابع آبی جدید با بهره مندی از روش‌های ساده و نوین به عنوان راهکاری برای کاهش بحران کم آبی نام برد.
خلق منابع آبی جدید با بهره‌مندی از روش‌های نوین/رونق کشاورزی در بستری امن از منظر آبی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی با بیان این مطلب گفت:«سیاست‌های تشویقی باید به سمتی هدایت شود که بهره‌برداران به استفاده از روش‌های نوین در خلق منابع آبی روی آورند».
وی با اشاره به اینکه «هزینه- فایده» روشی نظام‌مند برای تخمین نقاط قوت و ضعف است، افزود:«با بهره‌مندی از این روش در برخورد با بهره‌برداران آبی می‌توانیم آنان را به استفاده از روش‌های ساده همچون احداث استخر جمع‌آوری آب و در عین حال نوین ذخیره‌سازی آب‌های سطحی تشویق کنیم و همچنین الگوسازی برای دیگر بهره‌برداران داشته باشیم».
شفیعی ادامه داد:«در شهرک‌های صنعتی می‌توانیم تخصیص منابع آبی و رفع مشکلات کم‌آبی
را منوط به پیاده‌سازی اقدامات اصلاحی و ذخیره‌سازی آب گردانیم و در مقیاس بزرگتر حتی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی از سرمایه‌گذاران کمک بخواهیم همچنان که از سرمایه‌گذاران برای تصفیه پساب‌ها بهره می‌گیریم».
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه نباید از این امور غفلت کنیم، گفت:«شرکت آب منطقه‌ای در اقداماتی آینده‌نگر باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه در خصوص منابع آبی آن پیشنهادات سازنده به سایر دستگاه‌ها ارائه دهد و از اجرای پروژه‌های وسیع آبی در مناطق کم آب جلوگیری کند».
شفیعی با اشاره به مجموعه پیشنهادات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای افزود:« به جای راه‌اندازی لکه‌های گلخانه‌ای و صنعتی باید با ایجاد این شهرک‌ها در مناطق برخوردار آبی تمهیدات لازم برای رونق گرفتن کشاورزی در بستری امن از منظر آبی را فراهم کنیم».
 وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همفکری و رایزنی با دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب، مشارکت استانی در خصوص استفاده پایدار از منابع آبی صورت گیرد.
  گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه یوسف رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه ای استان تهران گزارش کاملی در خصوص منابع آبی استان تهران و طرح سازگاری با کم آبی ارائه داد و به بیان فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی این شرکت پرداخت.
 
https://thmporg.ir/vdca.inmk49n605k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما