کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران محقق شد

ورود کارگروه آمایش سرزمینی به فرآیند صدور مجوز مجتمع‌های صنفی استان تهران

1 بهمن 1399 ساعت 10:30

با پیشنهاد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارگروه آمایش سرزمینی وارد فرآیند صدور مجوز مجتمع‌های صنفی استان تهران شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان تهران، مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان این مطلب گفت:«از آنجا که صدور مجوز برخی مجتمع‌های صنفی خارج از سند آمایش سرزمینی ایجاد می‌شود، مقرر شد زنجیره صدور مجوز مجتمع‌های صنفی در استان تهران دستخوش تغییراتی شود و کارگروه زیربنایی و آمایش استان تهران نیز به عنوان مقام مشورتی وارد زنجیره صدور مجوز شود».
وی افزود:«دغدغه این است که تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که به اهداف قانونی برسیم و به گونه‌ای عمل نشود که وقتی مجتمع‌های صنفی پیشین چالش دارند، مجتمع دیگری ایجاد شود».
شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه روستاهای کشور نیازمند سند توسعه روستایی هستند، گفت:«در استان تهران ۹۴ درصد شهرنشین و تنها ۶ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند و باید به سمت نوزایی حیات روستایی برویم تا حیات دوباره به روستاها بازگردد».
وی افزود:«در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پس از بررسی  و تحلیل محتوای اسناد بالادستی، قوانین و فعالیت‌های بنیادها و نهادها در توسعه روستایی به ظرفیت‌ها و آمارهایی رسیدیم که اولویت‌بندی و درجه‌بندی شده است».
عدالتی اظهار داشت:«سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تا سال ۱۴۲۴ ، آینده استان تهران را در قالب سند توسعه استان تهران در دست تدوین دارد و جغرافیای اقتصادی برای استان استخراج شده است که در این آینده‌نگاری وارد روستاها شدیم که بحث مفصلی است».
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«در استان تهران تک تک روستاها را از نظر تخصص و پیشران‌ها مورد بررسی و تحلیل قراردادیم تا برای هر روستا یک سند توسعه تدوین کنیم و با تصویب این سند، استانداری و تمام دستگاه‌های اجرایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از ظرفیت و پتانسیل‌های روستاها آگاه می‌شوند».
 
 


کد مطلب: 5163

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5163/ورود-کارگروه-آمایش-سرزمینی-فرآیند-صدور-مجوز-مجتمع-های-صنفی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir