انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی استان تهران گفت: ۷۰هزار و ۵۴۲ هکتار از زمین‌های زراعی این استان زیر بار کشت پاییزه رفت و این روند همچنان ادامه دارد.
کشت محصولات زراعی پاییزه در استان تهران به بیش از ۷۰ هزارهکتار رسید
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به نقل از سازمان جهاد‌کشاورزی استان تهران، ذوالفقاری با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال ۴۳ هزار و ۷۳۵ هکتار گندم در ۴۲ هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی آبی و یک هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی دیم گندم کشت می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت جو در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان تهران افزود: همه محصول جو در اراضی آبی کشت می‌شود.
ذوالفقاری یادآور شد: روند کشت محصولات گندم، جو و کلزای پاییزی در مناطق سردسیر استان تهران از جمله شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه پایان یافته است و در سایر شهرستان‌ها ادامه دارد.
وی با اشاره به پایان کشت کلزا ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۶۷۱ هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت این محصول راهبردی رفته است.
ذوالفقاری خاطر نشان کرد: گندم پاییزه در 40 هزار و 841 هزار هکتار از مزارع استان کشت شده که 84 درصد برنامه ابلاغی کشت این محصول انجام شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: 94 درصد برنامه کشت جو نیز با سطح زیرکشت 28 هکتار انجام شده است و کشت جو و گندم محصول پاییزه همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرنوع آسیب احتمالی به محصولات خود و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی یا غیرطبیعی بهتر است تمام کشت خود را زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.
https://thmporg.ir/vdcg.u9nrak9zwpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما