انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
طرح انتقال آب سد «ماملو» به پیشوا با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید تا کمبود آب شرب در این شهرستان به خصوص طی روزهای گرم سال رفع شده و ساکنان آن همواره از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شوند.
افتتاح طرح انتقال آب سد ماملو به پیشوا
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مردم شهرستان ۸۷ هزار نفری پیشوا طی ۲ سال گذشته و به ویژه در روزهای گرم سال با کمبود شدید آب مواجه بودند و با افتتاح طرح انتقال آب سد ماملو به پیشوا در دولت تدبیر و امید، یکی از مطالبه‌های آنان برآورده می‌شود.
توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به حوزه آب استان با افتتاح واحد اول و دوم تصفیه‌خانه هفتم تهران در سد ماملو و اختصاص ۳۰ میلیون مترمکعب به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران نمود عینی پیدا کرد و مردم پیشوا به عنوان آخرین شهرستان از آب این سد بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افتتاح از میزان برداشت آب سفره‌های زیرزمینی هم به میزان ۱۰۰ لیتربرثانیه کاسته می‌شود و سرعت پدیده فرونشست زمین در منطقه نیز کاهش می‌یابد.
«حمیدرضا نامداری» با اشاره به اینکه نیاز آب شرب شهرستان پیشوا ۳۸۵ لیتربرثانیه است، بیان کرد: طرح انتقال آب سد ماملو هشت کیلومتر طول دارد و آب را با استفاده از خط ۶۰۰ میلی‌متری چدنی و از مخزن سعیدآباد ورامین به پیشوا انتقال می‌دهد.
وی افزود: آب سد «ماملو» پس از طی این مسیر هشت کیلومتری وارد مخزن ۲ هزار مترمکعبی پیشوا شده و پس از مخلوط شدن با آب استحصال شده از چاه‌های زیرزمینی به شبکه توزیع منتقل می‌شود.
وی تصریح کرد: این طرح در ۲ فاز لوله‌گذاری به طول ۱۰ کیلومتر با ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه و احداث دو مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شد.
شهرستان پیشوا که مرکز آن شهر پیشواست از بخش‌های مرکزی شامل دهستان‌های عسگریه و پیشوا و بخش جلیل‌آباد شامل دهستان‌های جلیل‌آباد و طارند تشکیل شده و در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق پایتخت واقع است.
https://thmporg.ir/vdce.f8nbjh87z9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما