انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از بررسی و تدوین سند توسعه روستایی استان تهران خبر داد.
فصل نوین توسعه روستایی در استان تهران
شهرام عدالتی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه  راهبری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حوزه توسعه روستایی در راستای اجرای ماده 27 برنامه ششم توسعه است گفت: در طول برنامه ششم توسعه هر ساله در کشور باید پنج هزار روستا  مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به وضعیتی که دارند برنامه مشخص توسعه اقتصادی برای آنها مشخص شود.
 
وی افزود: در سال 1335 ، 80 درصد جمعیت ایران را روستاییان تشکیل می دادند اما در سال 1395 این نسبت کاملا برعکس شد و به نوعی  روندمرگ روستاها در ایران شروع شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در برنامه ششم توسعه فصلی ویژه در این موضوع اختصاص داده شد تا روستاها حفظ و نگهداری شوند.
 
عدالتی اظهار کرد: امروز تکلیفی بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها گذاشته شده مبنی بر اینکه هر ساله پنج هزار روستا را در سطح کشوربررسی کنند که بر اساس این عدد پایان برنامه ششم توسعه، 25 هزار روستا کار بررسی شان انجام شده و سند توسعه روستایی برای آنها تهیه شده است.

در همین راستا برای استان تهران هم سالانه 67 روستا هدف گذاری شد و ما این موضوع را در شورای برنامه ریزی در دست بررسی قراردادیم که یک سند راهبردی در این راستا تهیه شود.
 
وی افزود: ما اسناد توسعه روستایی استان را به وسیله کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تهیه کردیم و از جلسات آتی شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به صورت پایلوت مطرح خواهد شد.
 
در ادامه این گفتگو عدالتی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران متولی قانونی تهیه طرح توسعه روستایی است و امیدواریم بتوانیم یک سندی را به اسناد توسعه استان و کشور اضافه کنیم که اولا کاربردی باشد ثانیا محلی برای اجماع تمام رویکرد ها و دستگاه هایی باشد که امروزه بیش از بیست دستگاه در حوزه روستا ها خدمات ارائه می کنند.
https://thmporg.ir/vdcg.n9nrak9znpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما