کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شفیعی: سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان تهران از پیشگامان دسترسی آزاد به اطلاعات است

24 آذر 1399 ساعت 19:02

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: سلامت اداری یعنی دراتاق شیشه‌ای کار کنیم وطبق قانون مردم به اطلاعات قابل دسترسی، دسترسی داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سومین جلسه خود را با حضور اعضاء و به ریاست مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار کرد.
 
شفیعی در این جلسه گفت: دو نکته مهم درایجاد و حفظ سلامت اداری و کاهش مفاسد مطرح است که اولین آن اصل شفافیت خواهد بود و باید در کل نظام اداری رعایت شود.
 
 وی افزود: اطلاعات مربوطه را در شفافیت سازی فعالیت و عملکرد سازمان‌ها می‌توان از خود سازمان‌ها مطالبه کرد یا با پرسش از مردم درمورد خواسته‌هایشان از سازمان‌ها مطالبه کرد.
 
در این خصوص یکی از آسیب‌های نظام برنامه ریزی کشورکه به بخش‌های دیگر هم بسط پیدا می‌کند و زمینه ساز فساد هم می‌شود ضعف در اطلاع رسانی به عموم مردم است .
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار کرد: موضوع دوم که در پی شفافیت می‌آید آگاهی دادن به مردم و تبلیغ است. این مستلزم افرایش آگاهی در سطوح بالاترمدیریت تا سطوح پایین تر بوده و باید همینطور در تمام سطوح مدیریتی، اداری و مردمی افزایش داشته باشد.
 
وی گفت: باید فرهنگ سازی درست در زمینه حقوق شهروندی انجام شود تا هر فرد بداند از چه حقوقی برخوردار است و بتواند در صورت نیاز از مجاری درست پیگیر حقوق خود باشد و تا آن زمان هم ما می توانیم با استفاده از تشکل های دانشجویی، مردمی و سازمان های مردم نهاد شنونده خواست‌های مردم باشیم و این سازمان‌ها با کوتاه کردن زمان و کم کردن هزینه‌ها مشکلات مردم را به گوش دستگاه مسئول برسانند.
 
 همچنین باید به طور دقیق‌تری روی بیانیه حقوق شهروندی و قانون آزادی اطلاعات و لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع و موارد قانونی کار کنیم تا بحث صیانت از حقوق مردم و رفع فساد اداری امکان پذیر شود و نیز زیرساخت های فنی آن هم باید کامل فراهم شود.
 


کد مطلب: 5051

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5051/شفیعی-سازمان-مدیریت-برنامه-ریزی-استان-تهران-پیشگامان-دسترسی-آزاد-اطلاعات

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir